.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعيت 21 وزير كابينه دهم در مجلس

در مرور صفحات سیاسی امروز روزنامه‌ها می‌توان به دو خبر از روزنامه‌های مردمسالاری و کیهان و یک خبر از روزنامه تهران امروز اشاره کرد.

مردمسالاری> سیستم شترمرغی یک شرکت ظاهرا خصوصی برای کسب پول
روزنامه مردمسالاری از عدم پرداخت درآمدهای دولت از سوی یک شرکت به ظاهر خصوصی شده خبر داد و نوشت: «در حالی‌که سازمان بنادر با تلاش فراوان برای تسریع در طرحهای توسعه ای و به دلیل کمبود نقدینگی اقدام به انتشار اوراق مشارکت کرده است، یک شرکت بظاهر خصوصی شده چند صد میلیارد ریال از دارایی های سازمان بنادر را بلوکه کرده و از پرداخت آن به دولت خودداری می کند.»

این روزنامه در ادامه آورده است؛ سازمان بنادر و دریانوردی نیمه شهریور امسال یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود علی الحساب 16 درصد مربوط به منظور تکمیل و اتمام طرحهای نیمه تمام وتوسعه مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید بهشتی درچابهارعرضه کرده که پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که بزرگترین شرکت بظاهر خصوصی شده بندری حدود 600 میلیارد ریال از طلب های سازمان بنادر را بلوکه نموده و تلاش های مسوولان این سازمان از بازپس گیری آن تاکنون بی نتیجه مانده است.

براساس این گزارش این در حالی است که براساس موازین و مقررات هیچ فرد یا بخش خصوصی مجاز به چنین اقدامی نمی باشد وحتی یک بخش خصوصی نیمه دولتی نیز نمی تواند درآمد دولت را نزد خود نگهدارد.

مردمسالاری نوشت: «این شرکت ظاهرا واگذار شده که در تمام مجامع خود را شرکتی خصوصی و سهامی عام معرفی می کند و نه دولتی، سالهاست که از این سیستم شتر مرغی سواستفاده می کند، هر جا که به نفع است در زمره شرکتهای خصوصی باشد، خود را خصوصی معرفی می کند و هر جا به دنبال رانت و انحصار دولتی باشد اقدام به معرفی خود بعنوان شرکت دولتی می کند و انحصار عملیات را در برخی بنادر در اختیار دارد.»

تهران امروز> وضعيت 21 وزير كابينه دهم در مجلس
روزنامه تهران امروز در صفحه سیاسی خود طی گزارشی مفصل سعی کرده است با بررسي وضعيت و روابط 21 وزير دولت دهم با مجلس شوراي اسلامي، چشم‌انداز بهتري از روابط اين دو نهاد ترسيم كند.

تهران امروز در گزارش خود کارت‌های سفید مجلس به دولت را پنج کارت دانست که وزرای وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، اطلاعات، دادگستري، بهداشت و درمان واقتصاد را در بر می‌گیرد. همچنین در این گزارش به چهار کارت قرمز به حميدرضا حاجي‌ بابايي، صادق خليليان، مجيد نامجو و حميد بهبهاني اشاره شده است.

این روزنامه شرایط وزرای بازرگانی، نفت، علوم، صنایع و معادن، رفاه و امور خارجه را در وضعیت هشدار دانست و از آرامش نسبی در مورد وزرای کشور، کار، مسکن، ارشاد، ارتباطات و تعاون خبر داد.

تهران امروز با این گزارش نتیجه گرفت که كابينه دوم احمدي‌نژاد نسبت به كابينه‌اول او به مراتب از وضعيت بي‌ثبات‌تري در مجلس برخوردار است و به همين اعتبار، تداوم چالش‌هاي دولت و مجلس در سطح كلان، مي‌تواند قربانياني در ميان هيات وزرا به همراه داشته باشد. (متن کامل گزارش را در این‌جا بخوانید)

کیهان> نقش دیک چنی در کانون مدافعان حقوق بشر
روزنامه کیهان با انتشار خبری درباره محکومیت منشی شیرین عبادی عنوان کرد که کانون مدافعان حقوق بشر با کمک دیک چنی در ایران راه اندازی شده بود.

این روزنامه نوشت: «منشي «بهايي» گروهك كانون مدافعان حقوق بشر به دو سال حبس از سوي دادگاه انقلاب اسلامي محكوم شد. ژينوس- س پس از فتنه گري اوباش و گروهك ها در عاشوراي حسيني، در تاريخ 13دي 88 به همراه شمار ديگري از عناصر بهايي فعال در فتنه گري روز عاشورا بازداشت شده بود. نامبرده به همراه آرتين- غ (همسر خود) و چند عضو ديگر گروهك استعماري بهائيت دستگير شده بود.»

کیهان یادآور شد که كانون مدافعان حقوق بشر، توسط عناصري نظير عبدالفتاح سلطاني، محمدعلي دادخواه، شيرين عبادي، محمد شريف، محمد سيف زاده، نسرين ستوده و... و با هدايت ديك چني معاون رئيس جمهور سابق آمريكا راه اندازي شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 مهر 1389
دم کیهان گرم - دم مسیحایی و فوت جادوگری داره حتما روزی هم خواهد رسید در مورد دکتر حسین شریعتمداری هم بتوان چیزی نوشت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.163 seconds.